5 rad jak se zbavit stresu

13.11.2016

Aby jste se odreagovali a zbavili stresu nemusíte odjet na týden na dovolenou a nemusíte ani strávit víkend v lázních. Stačí vám doba kratší než 15 minut.

1. Meditujte

Je neuvěřitelné co soustavná a pravidelná meditace může přinést našemu tělu. "Výzkum naznačuje, že denní meditace může změnit nervové dráhy v mozku, takže budete odolnější vůči stresu. " říká psycholožka Robbie Maller Hartman.

Usaďte se do pohodlné polohy, pusťte příjemnou a uklidňující muziku, zavřete oči a soustřeďte se na svůj dech. Pár minut denně či týdně vám zaručeně zvedne sebevědomí a zmenší stres.

2. Opřete se o své sociální pouta

Najděte si někoho, na koho se můžete spolehnout a svěřit se mu. Je zcela zřejmé, že sociální podpora vede k životní vyrovnanosti. Mluvte s ostatními tváří tvář nebo po telefonu. Sdílejte to, co se děje. Minimálně můžete získat nový pohled na věc.

3. Poslouchejte zábavnou a uklidňující muziku

Výzkumy ukazují, že poslech uklidňující hudby může snižovat krevní tlak a úzkost. Vytvořte si seznam uklidňujícíh skladeb. (Zvuk oceánu, ptáčků, lesa, pomalé a harmonické melodie).

Pokud děláte opak a posloucháte násilnou a agresivní muziku stává se z vás neurotická bytost připravená kdykoliv se pohádat a zhroutit se. Není náhoda, že posluchači depresivních písní se s depresí potkávají každý den.

Pomatuji si dobu, kdy jsem nosil rovnou kšiltovku, kalhoty divně pod zadkem a poslouchal interprety jako je Eminem, 2pac , Ektor, PSH - hiphopové texty se většinou věnují životu na ulici, bídě a pouličním rvačkám. Tak jsem si přál být jako ti z těch cédeček a videoklipů až jsem si vytvořil svět podobný tomu jejich. Svět neštěstí, slz a nechuti žít.

4. Žijte přítomností

Budoucnost ještě nebyla a minulost už nezměníme, tak co teď s tím? Přestaňte se nervovat z toho, co bude zítra a koukněte se na vašeho nebo sousedova pejska. Jak běhá, očůráva rohy a vrtí ocáskem, pokaždé co vidí něco zajímavého. Myslíte, že on se stresuje, ježiši co budu dělat zítra na procházce?

5. Sportujte

V dobách před 1 000 lety naši předkové ušli několik desítek kilometrů při putování za potravou. Dnes v době sedavých zaměstnání je potřeba se hýbat důležitější než kdy jindy.

Většina lidí si klade hned ohromné cíle a díky tomu ztroskotá. Nekoukejte na souseda, který denně běhá 20 km. Vám jde přeci ze začátku o 10 minut denně.