16 rad pro šťastný život

13.11.2016

Nezáleží na vašem věku, kolik peněz máte na vašem bankovním účtu, jaký je váš rodinný stav. Většina z nás touží po úspěchu ve svém životě. Je zřejmé, že definice úspěchu je pro každého jiná, ale zde je 16 osvědčených způsobů, které mohou zapříčinit vyšší produktivitu, štěstí a úspěšný život.

1. Penězi nelze koupit štěstí

Tím že vyděláváte 7 ciferné sumy, si nezajistíte štěstí. Jistě peníze dělají některé věci jednoduší, ale měli by jste mít vášeň k činnosti a ne k výsledkům ve formě výplaty.

2. Buďte vděčni za každý den

Podle výzkumníků Martina Seligmana, Roberta Emmonsa a Michaela McCullougha, být vděčný, může mít za následek lepší pocit z vašeho života, více entusiasmu a větší ochotu pomáhat ostatním. Vděčnost údajně snižuje riziko srdečních chorob. Každý den si udělejte čas psát a napište za co jste vděční.

3. Neberte si odmítnutí osobně

V určitém okamžiku všichni musíme čelit odmítnutí. Vraťme se o pár let zpátky. Chodili jsme s mými přáteli do baru balit dívky - upřímně v té době jsme to moc neuměli. Slyšeli jsme snad 1000x NE! NECHCI! MÁM PŘÍTELE! NEMŮŽU! NE, JSEM PO ROZCHODU! Vždy jsem si s přáteli říkali, ne je převlečené ano. Znamená to - musím se zlepšit, vzít si jinou košili, nebo prostě to není ta pravá pro dnešní večer. Neřekli jsem si, kašleme na to, budeme raději na kluky. Učte se odmítnutí a použijte jej jako motivaci.

4. Cestujte

Cestování je skvělý způsob, jak "vytvořit charakter člověka" a stát se více vnímavý. Navíc cestování je skvělý prostředek jak poznat nové inspirující lidi a odpočinout si od každodenní rutiny, ale také nám pomůže uvědomit si, co máme doma.

5. Naučte se růstovému myšlení

Psycholožka z univerzity ve Stanfordu Carol Dweck tvrdí, že máme dvě myšlení - fixní a růstové.

Fixní myšlení předpokládá, že charakter, inteligence, tvůrčí schopnosti jsou statické. Naproti tomu růstové myšlení nevidí selhání jako důkaz hlouposti či demence lidských bytostí, ale jako příležitost se naučit novou dovednost.

6. Dělejte méně najednou

Pocit neustálého vyhoření se mnohdy váže na multitasking (dělání několika věcí najednou). Výzkumy ukázaly, že při přepínání mezi úkoly se čas k jejich dokončení zvýší o 25%. Navíc snižují energii potřebnou k dosažení cílů. Oba tyto aspekty snižují produktivitu.

7. Postarejte se o sebe, pak pomáhejte druhým

Podle vedoucího psychologa na Univerzitě v Minesotě Marka Snydera. Lidé, kteří dobrovolně pomáhají, mají tendeci mít zdravé sebevědomí, psychickou pohodu a štěstí, ale jak můžete pomáhat ostatním, když neumíte pomoci sami sobě? Postarejte se o své potřeby a až následně pomáhejte druhým.

8. Žijte okamžikem

Nemáme moc změnit minulost a předpovídat budoucnost. Žít v přítomném okamžiku je jediná epocha života, na kterou máme vliv. Plánujte budoucnost vždy jen střídmě. Příliš mnoho plánu vám způsobí stres, který vám brání užít si dnešního dne.

9. Odpouštějte

Odpouštění není o druhých, ale o vás. Pokud v sobě nosíte zášť, dělá vám to mizerně. Není život daleko jednoduší, když v sobě nenosíte nenávist?

10. Zlepšete své sociální dovednosti

Navazujte vztahy, bavte se a učte se novým věcem. Dle průzkumů lidé se sociálními dovednostmi vydělávají více za méně odpracovaných hodin.

11. Buďte upřímní

Významný americký spisovatel Mark Twain prohlásil "Jste-li na pochybách, říkejte pravdu." A mě nezbývá nic jiného než s ním souhlasit. Pokud budete podvádět, dlouhodobě vám to nepřinese štěstí. Lidé vám přestanou věřit a následovat vás.

12. Balanc práce-život

Zastavte se a přemýšlejte, jestli dáváte dostatečně energie a času jednomu i druhému. Stane-li se vám, že dáváte mnoho práci, můžete se jedno ráno probudit bez rodiny, která se právě od vás odstěhovala. Platí to samozřejmě i naopak. Jestli zanedbáváte svůj pracovní život, často vyvoláváte nevědomě hádky díky pocitu méně cennosti a nevyužitému potenciálu, který ve vás dřímá.

13. Běžte do akce

Nejbohatší místo na nevyužité sny a nenaplněné tužby je hřbitov. Nejde o to dělat všechno vždy dokonale. Připravte se a skočte a přestaňte donekonečna přemýšlet co kdyby. Odpovězte si na všechny co kdyby svými činy.

14. Učiňte závazek

Bez ohledu na to, jaké cíle si stanovíte - vytvořte si závazek. Úspěch v čemkoliv nespočívá v jednorázové akci, ale je o neustále opakovaném úsilí. Kupte si pernamentku do fitka nebo se zapiště do kurzu vaření a podpořte své cíle závazkem.

15. Sportujte

Lidský mozek se vyvíjel v pravěku v období, kdy lidé běžně ušli 20 km denně. Dnes jsem často oběťmi sedavých zaměstnání a rychlého občerstvení. Proto pravidelně sportujte a dopřejte své hlavě a tělu tolik potřebný pohyb.

16. Navykněte si na změnu

Nejvíce vás posune opuštění vaší komfortní zóny. Pravidelně a záměrně ji opouštějte, navykejte si na změnu. Věci se mění a štěstí přeje připraveným.